Jaki biznes w internecie się opłaca?






Jaki biznes w internecie się opłaca? Podobnie jak w biznesie stacjonarnym źródłem zarobku w internecie są klienci. Najprostszym sposobem zdobycia klientów, czyli odwiedzających Twoją stronę jest ruch z wyszukiwarki. U nas najpopularniejsza i powszechnie znana jest oczywiście wyszukiwarka google.pl. W przypadku sprzedaży przedmiotów czy usług, w których jest duża konkurencja, ciężko jest przebić się na pierwszą stronę wyników wyszukiwania w google.pl i może to wymagać znacznych nakładów finansowych. Innym sposobem zdobycia ruchu na stronie jest wykupienie reklamy kontekstowej google adwords, adkontekst itp. lub reklam na facebooku. Wiele firm stosuje również tzw. marketing szeptany, czyli zleca masową produkcję postów polecających swój produkt na forach branżowych lub blogach (tzw. wpisy sponsorowane). Podobne rezultaty, a niekiedy znacznie lepsze uzyskuje się również dzięki zlecaniu kampanii mailingowych (wysyłanie maili do szerokiej lub zainteresowanej konkretnym produktem bazy odbiorców). Innym kanałem sprzedaży, bez konieczności posiadania własnej strony, jest sprzedawanie na portalach aukcyjnych (u nas liczy się w zasadzie tylko allegro.pl). Minusem jest oczywiście konieczność zapłacenia prowizji od sprzedaży oraz opłaty za wystawienie aukcji.

Co można sprzedawać w internecie? Pominę w tym wpisie wszelakie usługi, na które można zdobyć klientów w internecie, bo można tu znaleźć kupca w zasadzie na każdą usługę. Gdy jednak mowa o opłacalności to wszelkie usługi, które musisz wykonywać sam (i które powodują powstanie jakiegoś fizycznego produktu), nie mogąc ich zlecić innym osobom, nie przyniosą Ci wielkich zysków. W tym modelu zarobisz tym więcej, im więcej zleceń będziesz mieć. To z kolei powoduje, że na wykonanie tych zleceń musisz poświęcić coraz więcej czasu. I to jest najszybsza droga do zaharowania się na śmierć. Dlatego postanowiłem skupić się w tym wpisie wyłącznie na biznesie internetowym, w którym wytwarza się pewne dobra wirtualne, czyli coś czego nie można dotknąć, ale co jednak istnieje i można to sprzedać w dowolnej ilości.

Jaki biznes w internecie jest więc opłacalny?

Sklep internetowy, gdzie możesz sprzedawać produkty fizyczne (minus to konieczność pakowania i wysyłania przedmiotów – korzystając z usług kurierskich bądź pocztowych) lub produkty wirtualne (dostęp do treści czy narzędzia).

Oferowanie usługi, po której wykonaniu klient dostaje raport z działań na pocztę e-mail. Oferowanie takiej wirtualnej usługi to np.: pozycjonowanie stron internetowych, dostęp do jakiegoś narzędzia, dzięki któremu można wykonywać jakieś zadania szybciej, sprzedaż kodów do gier, sprzedaż transferu, hosting stron www, sprzedaż domen internetowych itp. Usługa taka może być i najlepiej jakby była w formie abonamentu.

Wynajem strony internetowej, która generuje ruch ze słów kluczowych wpisywanych w wyszukiwarkę, które mogą generować sprzedaż. Na przykład: ktoś ma stronę dotyczącą chirurgii plastycznej, którą odwiedza 500 unikalnych użytkowników w miesiącu. Najlepiej byłoby oczywiście gdyby taka strona generowała wejścia ze słów kluczowych połączonych z nazwą regionu czy miasta. Wtedy wiadomo, że dana osoba wpisując w wyszukiwarkę „chirurg plastyczny warszawa” szuka konkretnej usługi. W takim przypadku, gdy mamy taką stronę w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania możemy skontaktować się z warszawskimi chirurgami i zaoferować im dostarczenie dodatkowych kilku klientów miesięcznie. Jeśli dla takiego chirurga, w zależności od specjalności jeden klient wart jest nawet kilka tysięcy złotych to może on zapłacić kilkaset czy kilka tysięcy złotych za wynajem takiej strony. W tego rodzaju biznesie internetowym zarabiasz dopóki Twoja strona ma ruch i pojawia się w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy. Odmianą wynajmu stron jest założenie kilku serwisów na różne tematy, zdobycie na nich ruchu poprzez pozycjonowanie, bądź odpowiedni dobór łatwych słów kluczowych w artykułach i wyświetlanie tam reklam.

Pośrednictwo w sprzedaży jakiegoś produktu i pobieranie procentu od tejże sprzedaży np. strony porównywarek cenowych lub strony, na których zbierane są oferty biur podróży i zarabiające określony procent na polecaniu ofert biur podróży. Takie pośrednictwo nosi też nazwę afiliacji i polega na polecaniu produktów danej firmy w zamian za określony procent od sprzedaży. Do tego celu nadaje się nawet zwykły blog, gdyż ludzie lubią czytać i sugerować się subiektywnymi opiniami innych osób na dany temat.

Sprzedaż jakiegoś programu, aplikacji np. programy do rozliczania PITu, programy antywirusowe, programy do obróbki określonych plików itp. Plusem jest to, że w tym modelu biznesowym można poszerzać bazę klientów praktycznie w nieskończoność. Minus jest taki, że nad oprogramowaniem należy pracować cały czas, uaktualniać je w zależności od potrzeb. Można także co rok wypuszczać po prostu nowszą wersję programu, która posiada więcej funkcji niż wersja poprzednia. Możliwa jest także sprzedaż okrojonej wersji programu za np. 200 zł, ale pobieranie dodatkowej miesięcznej opłaty np. w wysokości 20 zł za korzystanie z dodatkowych funkcji.

Strony oferujące dostęp do bazy danych jakichś specjalistów w danej dziedzinie np. korepetytorów językowych czy pań lżejszych obyczajów. Odwiedzający ma dostęp do tych danych za darmo, mogąc wybrać miejscowość, z którego pochodzi korepetytor oraz widząc do niego kontakt bez konieczności płacenia czy wysyłania smsa. Z kolei ten kto się ogłasza na takiej stronie i chce zdobywać nowych klientów musi zapłacić określoną miesięczną stawkę, aby jego dane pozostały widoczne w bazie. Istnieją strony, na których ogłasza się nawet kilka tysięcy pań, a każda płaci 50 zł miesięcznie. Jak łatwo policzyć zarobek dla właściciela takiej strony jest niemały. Abonament za pełny dostęp do bazy ogłoszeń i wszystkich funkcji oferują też portale randkowe itp.

Sprzedaż szkoleń – wielu specjalistów z różnych dziedzin sprzedaje swoje internetowe kursy. Produkt musi być dobrze wykreowany pod względem marketingowym, musi coś obiecywać i przynosić jakieś zyski osobie, która zdecyduje się go zakupić. W takim biznesie prym wiodą takie kursy, dzięki którym można pomnażać lub zarabiać pieniądze lub więcej pieniędzy, za pomocą sztuczek, które opisuje autor kursu. Podobnie rozchwytywane bywają kursy na temat rozwoju osobistego, pracy nad ciałem i umysłem, gdyż obiecują one poprawę standardu życia.

jaki biznes w internecie jest opłacalnyJaki biznes internetowy się opłaca najbardziej? Nie ma co ukrywać, że najbardziej opłacalny jest biznes, w którym można poszerzać bazę klientów z miesiąca na miesiąc. Idealnym przykładem tego typu biznesu jest sprzedaż usług hostingowych lub jakichkolwiek innych usług, gdzie klient płaci miesięczny czy roczny abonament. Dla przykładu: w jednym miesiącu zdobywamy 100 klientów płacących 100 zł za rok. W kolejnym miesiącu, inwestując w reklamę zdobywamy kolejnych 200 klientów, w trzecim znowu 200 itd. Po 12 miesiącach nasza baza klientów wynosi już 2200 osób, czyli biznes ma przychód w wysokości co najmniej 220000 złotych. Zapewniając dobrą obsługę klienta i wysoki standard usług można liczyć na to, że te 2000 osób przedłuży abonament na kolejny rok. W rezultacie w kolejnym roku zbieramy kolejnych klientów w liczbie 2000 mając już ogółem co najmniej 4000 osób płacących abonament. Należy oczywiście brać pod uwagę koszt dobrej obsługi takiej liczby klientów, bo z pewnością byłyby niemałe. A o klientów trzeba dbać, aby nie przenieśli się do innego dostawcy. Kalkulacja kosztów jest niezwykle istotna przed rozkręcaniem danego rodzaju biznesu, aby uzyskać konkretny, opłacalny dochód. Warto zwrócić też uwagę, że w biznesie polegającym na abonamencie można nie przejmować się zmianami w wyszukiwarkach powodującymi obniżenie naszej strony w wynikach wyszukiwania. Nie można tego powiedzieć o innych rodzajach biznesu, które tu opisałem. Oczywiście wtedy nadal można zdobywać ruch i klientów poprzez płatną reklamę, ale niejednokrotnie może to po prostu okazać się nieopłacalne w porównaniu z „darmowym” do pewnego stopnia ruchem z wyszukiwarki google. Jaki biznes w internecie wybrać? Sprawa jest chyba jasna, choć trzeba pamiętać, że biznes abonamentowy wcielić w życie nie jest wcale łatwo.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 6.9/10 (12 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +5 (from 5 votes)
Jaki biznes w internecie się opłaca?, 6.9 out of 10 based on 12 ratings

Comments are closed.