Strona internetowa w biznesie






Po co przydaje się posiadanie własnej strony internetowej w biznesie? Wielokrotnie spotykam się z sytuacją, że szukając w wyszukiwarce google.pl lub bing.pl jakichś firm zajmujących się daną dziedziną znajduję jedynie ogólne informacje o tych firmach opublikowane w katalogach firmowych np. panoramafirm.pl. Wydaje mi się więc, że swoje strony internetowe posiada jedynie część firm obecnych na rynku. Trudno określić jaki mógłby to być procent firm nie posiadających takich stron www będących ich wizytówką. A przecież prezentacja oferty firmy w internecie to najlepszy sposób, aby pozyskiwać klientów zainteresowanych oferowanym produktem czy usługą.

Kłania się tutaj jeszcze oczywiście widoczność takiej strony w wymienionych wyszukiwarkach, ale to zagadnienie, którego nie będę tutaj szerzej poruszać. Wystarczy powiedzieć, że po utworzeniu strony i wypełnieniu jej oryginalną (nie skopiowaną od innych) treścią należy stronę zoptymalizować oraz poinformować wyszukiwarki o istnieniu tejże strony. Strona następnie zostanie zaindeksowana i po pewnym czasie może zacząć pojawiać się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu fraz związanych z działalnością firmy. Kluczem jest tu jeszcze odpowiednie pozycjonowanie strony poprzez zdobycie linków i sygnałów społecznościowych kierujących do strony internetowej. Tym jednak powinien zająć się tzw. specjalista seo, bo działanie samodzielne potrafi prowadzić do całkowitej utraty widoczności strony w google czy bing.

Co powinna zawierać taka strona będąca wizytówką firmy?

Zwykle powinno wystarczyć raptem kilka podstron takich jak: oferta, informacje o firmie, kontakt z mapą dojazdu, dotychczas wykonane projekty i klienci itp. Czasem warto też dodać podstronę będącą blogiem, gdzie można dodawać co pewien czas jakiś nowy artykuł traktujący o aktualnościach w firmie czy wykonywanych zleceniach. I już to powinno wystarczyć. Roczny koszt utrzymania takiej wizytówki to raptem 100 zł (50 zł abonament domeny – adres www strony i 50 zł za hosting – miejsce gdzie będą umieszczone pliki strony). Czy trzeba wykonanie takiej strony zlecać „agencji”, która zaśpiewa za kilka godzin pracy 1500 zł? Niekoniecznie. Jeśli mowa o małych firmach, które chcą stworzyć swoją wizytówkę jak najtańszym kosztem to można polecić darmowy cms (system zarządzania treścią) o nazwie wordpress. Z podlinkowanej strony pobiera się skrypt najpopularniejszego obecnie systemu blogowego i instaluje na serwerze pod zakupioną domeną. Edycja takiego cmsu po zainstalowaniu jest niezwykle prosta i nawet laik mógłby sobie z tym poradzić. Samo uruchomienie strony może nastręczać pewnych trudności jeśli ktoś nigdy wcześniej nie miał do czynienia z serwerami, podpinaniem domeny, zmianą jej dnsów i utworzeniem bazy danych. Tę część prac można komuś zlecić, co nie powinno kosztować więcej niż 100 zł. Po zainstalowaniu skryptu i zalogowaniu się do panelu wordpressa wystarczy tylko wybrać motyw tzw. skórkę (jest wiele darmowych ładnie wyglądających), dodać kilka podstawowych wtyczek, stworzyć podstrony dla Twojej strony firmowej i zapełnić je treścią. Jeśli zlecać komuś wykonanie tego wszystkiego co tutaj opisałem od początku do końca to i tak koszt powinien zamknąć się w kwocie najwyżej kilkuset złotych. Tak więc polecić mogę tworzenie strony firmowej na skrypcie wordpress, który cechuje prostota obsługi i który ma jeszcze jedną dodatkową zaletę. Jest on mianowicie lubiany przez wyszukiwarki i sam je automatycznie informuje o pojawieniu się nowych wpisów i podstron na Twojej stronie firmowej. Strona, którą w tej chwili czytasz jest właśnie oparta o skrypt wordpress i zapewniam Cię, że istnieją o wiele ładniejsze „skórki” blogowe niż ta z której ja tutaj korzystam.

Własna strona internetowa będąca wizytówką Twojej firmy pozwala na zdobycie zleceń na oferowane przez Ciebie usługi czy produkty przy niedużych kosztach jej obsługi. Dodatkowo ma ona znaczenie prestiżowe, bo firma która może pochwalić się własną stroną wygląda o wiele profesjonalniej w oczach klientów niż ta, która strony www nie ma. Oto znak dzisiejszych czasów – kto nie idzie z postępem, ten zostaje w tyle.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.5/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)
Strona internetowa w biznesie, 9.5 out of 10 based on 2 ratings

Comments are closed.